فوم پلی اتیلن

فوم پلی اتیلن رولی

نمایش 1–8 از 18 نتیجه

فوم پلی اتیلن تخته ای

نمایش 1–8 از 9 نتیجه

عایقی از جنس استحکام

همان‌طور که همه ما می‌دانیم، یکی از بخش‌های مهم در زمینه‌های صنعتی و حتی ساختمانی، عایق‌های آن هستند. شاید برای شما هم جالب باشد که دنیای عایق‌ها محدود به یک یا دو مدل نیستند و انواع مختلفی را در بر می‌گیرند. از عایق‌های پشم‌شیشه و سنگ گرفته تا عایق آکوستیک. در این بخش قصد داریم بهتر و بیشتر با ویژگی‌ها و مزایای این فوم‌ها آشنا شویم و ببینیم که برای کدام بخش از خدمات صنعتی خود به خرید فوم پلی اتیلن نیازمند هستیم.

فوم پلی اتیلن چیست

ممکن است نام پلی اتیلن را در صنایع مختلف زیاد شنیده باشید. فوم پلی اتیلن یکی از فرآورده های نفتی می باشد. فرآورده های نفتی بسیار زیاد و متنوع هستند. اما می‌ توان ارزان ترین و ساده ترین آن ها را این محصول دانست.فوم پلی اتیلن یکی از انواع فوم های پلاستیکی است که به دلیل خواص منحصر به فرد خود کاربردهای فراوانی دارد. این یک ماده سبک وزن، بادوام و همه کاره است که به راحتی می توان آن را شکل داد و به اشکال و اندازه های مختلف درآورد. این محصول با استفاده از فرآیند اکستروژن ساخته می شود که شامل ذوب پلاستیک و سپس دمیدن آن به یک کف می شود.

فوم پلی اتیلن

ویژگی‌ها و کاربرد‌های فوم پلی اتیلن

حال که با شیوه ساخت فوم پلی اتیلن آشنا شدید خوب است که با ویژگی‌ها و کاربرد‌های آن هم بیشتر آشنا شوید. این ویژگی‌ها باعث شده که در صنعت بسته‌بندی و عایق‌بندی به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های کارفرمایان و پیمانکاران تبدیل شده باشد. ما در اینجا به طور خلاصه به چند مورد از این ویژگی‌ها و کاربرد‌ها اشاره می‌کنیم تا شما بتوانید بر حسب نیاز و کاربردی که مدنظر دارید اقدام به خرید فوم پلی اتیلن کنید.

  1. چگالی کم و وزن پایین:

    وقتی که صحبت از پوشش‌های عایق برای بسته‌بندی محصولات یا عایق‌های مختلف برای ساختمان می‌شود، یکی از ویژگی‌هایی که باید به آن توجه کرد سبک بودن و امکان جابه‌جایی راحت آن‌ها است. فوم پلی اتیلن هم مانند پشم سنگ و پشم‌شیشه بسیار سبک بوده و حمل‌ونقل آن بسیار راحت است. درصورتی‌که قصد خرید فوم پلی اتیلن را برای موارد گفته شده دارید، خیالتان از بابت وزن نهایی محصول یا سازه راحت باشد. فوم پلی اتیلن با وجود مزایا و ویژگی‌های پرشماری که نام بردیم، به‌راحتی قابل‌جابه‌جایی بوده و علاوه بر چگالی پایین، قیمت مناسبی هم دارد علاوه بر این موارد، انعطاف‌پذیری این محصول هم موجب شده که بتوان به‌راحتی از آن برای عایق‌بندی‌ها استفاده کرد.

  2. مقاومت شیمیایی:

    می‌توان گفت این محصول مقاومت شیمیایی بسیار بالایی دارد. بر اساس آزمایش‌هایی که بر روی این محصول صورت‌گرفته است، افراد متوجه شده‌اند که این محصول در برابر مواد شیمیایی رقیق به‌ویژه اسید‌های رقیق بسیار مقاوم است. همچنین تحت هیچ شرایطی حشرات و جوندگان را به خود جذب نمی‌کند. درصورتی‌که به دنبال یک پوشش خوب برای محصولات حساس هستید، خرید فوم پلی اتیلن می‌تواند برای شما انتخابی هوشمندانه باشد؛ چراکه همان‌طور که گفته شد، جوندگان و حشرات را از محصولات شما دورنگه داشته و با مواد شیمیایی رقیق وارد واکنش نمی‌شود.

  3. عایق رطوبت:

    اگر برای بسته‌بندی محصولات خود به دنبال یک پوشش ضدآب هستید، فوم پلی اتیلن انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. خرید فوم پلی اتیلن یکی از مراحل مهم در عایق‌کاری رطوبتی ساختمان‌ها هم به شمار می‌رود و چراکه فوم پلی اتیلن ضد آب بوده است و به همین دلیل می‌توان آن را در مکان‌ها و سازه‌هایی که افراد نمی‌خواهند به آن آب نفوذ پیدا کند استفاده کرد.

  4. عایق صوتی:

    یکی از چالش‌هایی که زندگی آپارتمانی ایجاد کرده این است که در بسیاری از منازل انتقال سروصدا از واحد‌های همسایه زیاد بوده و کم‌کم استفاده از عایق‌های آکوستیک رواج پیدا کرده است. پیمانکاران ساختمان‌ها به دنبال محصولی با کارایی مناسب و قیمت پایین هستند که بتواند این مسأله را حل کنند. خرید فوم پلی اتیلن برای این منظور پیشنهاد می‌شود.

    همان‌طور که گفته شد این محصول از حباب‌های بسیار ریز هوا و اتیلن به وجود آمده است که عایق بسیار مناسبی است. افراد از این محصول به‌عنوان یک عایق استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از این محصول در بازه‌های زمانی متفاوت استفاده کنید. بدون اینکه در ماهیت آن تغییری به وجود آید.

    کاربرد فوم پلی اتیلن برای ایجاد عایق صوتی تنها محدود به ساختمان‌های مسکونی و تجاری نشده و شما می‌توانید از آن‌ها در صنعت موسیقی هم استفاده کنید! به علت عایق بودن این محصول در استودیو‌ها از آن بسیار استفاده می‌کنند. زیرا توانسته است نقش خود را بسیار عالی انجام دهد.

  5. مقاومت مناسب در برابر گرما:

    خرید فوم پلی اتیلن به دلیل ویژگی‌های پرشمار آن در بین پیمانکاران و سازندگان ساختمان رواج بسیاری دارد. عایق بودن فوم پلی اتیلن تنها محدود به عایق صوتی و رطوبت نبوده و در زمینه انتقال گرما هم عایق مناسب و ارزانی به شمار می‌رود. لوله‌های آب گرم در ساختمان‌ها نیازمند پوششی است که حرارت را به کمترین میزان ممکن انتقال دهد و فوم پلی اتیلن برای این منظور هم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اکثر افراد از قطر‌های ۱۰ میلی‌متر تا ۴۰ میلی‌متر آن برای عایق‌سازی بهره می‌برند. این سایز اندازه بسیار مناسبی است تا افراد بتوانند به‌واسطه آن به عایق کردن محیط مدنظر خود بپردازند.

    خرید فوم پلی اتیلن یک ایده عالی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی است؛ چراکه با جلوگیری از هدررفتن حرارت می‌تواند هزینه‌های کلی انرژی در ساختمان‌ها را به طور چشمگیری کاهش دهد. این موضوع یک راه خوب برای حفاظت از محیط‌زیست به دلیل نشت گرما است.

  6. ضربه‌گیری ایده‌آل:

    همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، خرید فوم پلی اتیلن به‌عنوان پوشش برای بسته‌بندی محصولات بسیار رواج دارد. استفاده از فوم پلی اتیلن به دلیل خاصیت بالشتکی و ضربه‌گیر عالی در صنعت بسته‌بندی رواج یافته است. معمولاً برای محافظت از اقلام شکننده در هنگام حمل‌ونقل و حمل‌ونقل، مانند لوازم الکترونیکی، ظروف شیشه‌ای و سایر محصولات ظریف استفاده می‌شود. علاوه بر این که فوم پلی اتیلن در برابر حرارت، رطوبت و مواد شیمیایی رقیق مقاومت خوبی دارد، به دلیل ساختار خود، ضربه‌گیر ایده‌آلی هم بوده و شما می‌توانید برای بسته‌بندی محصولات خود از آن استفاده کنید. ضربه‌گیر بودن فوم پلی اتیلن آن را به‌پای ثابت خرید‌های قبل از اسباب‌کشی منازل هم تبدیل کرده است.

  7. عدم واکنش‌پذیری و سمیت داشتن:

    اگر فکر می‌کنید که فوم‌های پلی اتیلن تنها برای بسته‌بندی و عایق‌کاری استفاده می‌شود باید بگوییم که این چنین نیست. فوم پلی اتیلن نیز به دلیل خاصیت غیرسمی و ضد حساسیت در صنایع پزشکی کاربرد فراوانی دارد. معمولاً برای ساخت بریس‌های ارتوپدی، اندام‌های مصنوعی و مواد بالشتک برای تجهیزات پزشکی استفاده می‌شود. پلی‌اتیلن‌ها، بدون فیبر ساخته شده‌اند و هیچ‌گونه آلودگی ندارند. همین امر سبب می‌شود که در محیط نصب شما آلودگی به وجود نیاید. این مسأله به‌ویژه در محیط‌های حساس می‌تواند بسیار مهم باشد

  8. عایق‌بندی در صنایع کشاورزی:

    خرید فوم پلی اتیلن برای عایق‌کاری در سازه‌های بخش کشاورزی هم رایج است. به‌عنوان‌مثال برای عایق کردن کف استخر‌ها و همچنین برای پوشش کف گلخانه‌ها از فوم پلی اتیلن استفاده می‌شود. جلوگیری از به هدررفتن انرژی در بخش کشاورزی با این فوم‌های به‌ظاهر ساده که قیمت مناسبی هم دارند، به افزایش کیفیت محصولات و در نتیجه تولیدات و سود بیشتر منجر می‌شود.

  9. خوابی راحت با فوم پلی اتیلن:

    خرید فوم پلی اتیلن برای عایق‌کاری در سازه‌های بخش کشاورزی هم رایج است. به‌عنوان‌مثال برای عایق کردن کف استخر‌ها و همچنین برای پوشش کف گلخانه‌ها از فوم پلی اتیلن استفاده می‌شود. جلوگیری از به هدررفتن انرژی در بخش کشاورزی با این فوم‌های به‌ظاهر ساده که قیمت مناسبی هم دارند، به افزایش کیفیت محصولات و در نتیجه تولیدات و سود بیشتر منجر می‌شود.

  10. مقاومت در برابر خوردگی:

    فوم پلی اتیلن به دلیل واکنش اندکی که با مواد شیمیایی به‌ویژه اسید‌های رقیق دارد، مقاومت مناسبی در برابر آسیب‌هایی مانند خوردگی شیمیایی از خود نشان می‌دهد.

  11. عایقی در مقابل عوامل گوناگون حتی در برابر UV:

    فوم‌های پلی اتیلن، عایق حرارتی قوی هستند که برای دمای ۳۵ تا ۹۰ درجه مناسب به‌حساب می‌آیند. همچنین در برابر سرما مقاوم هستند و شما می‌‎‌توانید برای مکان‌هایی با سرمایش بالا از این نوع عایق‌ها استفاده کنید.

    مقاومت پلی اتیلن، صرفاً در برابر سرما نیست و در برابر ضربه و فشار نیز مقاوم به‌حساب می‌آید. شاید برایتان جالب باشد که این مدل فوم‌ها حتی در برابر اوزون و اشعه ماورا بنفش نیز مقاوم به‌حساب می‌آیند.

  12. عایقی در برابر عوامل زیستی؛ مانند قارچ‌ها:

    از مزایای جالب این فوم‌ها مقاومت آن‌ها در برابر آلودگی و قارچ‌ها است. با نصب این فوم‌ها دیگر خیالتان دررابطه‌با رشد قارچ‌ها و باکتری و ویروس راحت می‌شود.

    شاید بتوان گفت مهم‌ترین مزیت این فوم‌ها غیرسمی بودنشان است و با محیط‌زیست نیز بسیار سازگار هستند. این ویژگی سبب شده است که افراد زیادی به دنبال استفاده از فوم‌های پلی اتیلن باشند و بخواهند از این فوم‌ها درون سازه‌ها خود استفاده کنند

بررسی مشخصات فوم پلی اتیلن

در مطالب بالا سعی کردیم به طور کلی یک تعریف از فوم پلی اتیلن به شما ارائه دهیم. تا بهتر و بیشتر با این محصول آشنایی پیدا کنید. حال می خواهیم به بررسی مشخصات فوم پلی اتیلن به صورت جزئی تر بپردازیم. می توان گفت این محصول مقاومت شیمیایی بسیار بالایی دارد و ضد آب بوده است و به همین دلیل می‌ توان آن را در مکان ها و سازه هایی که افراد نمی خواهند به آن آب نفوذ پیدا کند استفاده کرد. بر اساس آزمایش هایی که بر روی این محصول صورت گرفته است افراد متوجه شده اند که این محصول در برابر مواد شیمیایی رقیق بسیار مقاوم می باشد. همچنین تحت هیچ شرایطی حشرات و جوندگان را به خود جذب نمی کند.

همانطور که گفته شد این محصول از حباب های بسیار ریز هوا و اتیلن به وجود آمده است که عایق بسیار مناسبی می باشد. افراد از این محصول به عنوان یک عایق استفاده می کنند. شما می توانید از این محصول در بازه های زمانی متفاوت استفاده کنید. بدون اینکه در ماهیت آن تغییری به وجود آید. به علت عایق بودن این محصول در استودیو ها از آن بسیار استفاده می کنند. زیرا توانسته است نقش خود را بسیار عالی انجام دهد. حتی در بیشتر مکان ها از فوم پلی اتیلن به عنوان یک عایق صوت و حرارت و رطوبت استفاده می شود. زیرا به هیچ عنوان صدا و دما و رطوبت را از عبور نمی دهد.

کاربرد های فوم پلی اتیلن

کاربرد های این محصول

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم فوم پلی اتیلن به عنوان یک عایق صوت و حرارت و رطوبت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اهمیت انرژی همه افراد سعی دارند تا از روش‌ های بسیار مطمئنی برای جلوگیری از هدر رفتن آن استفاده کنند. عایق کردن یک روش بسیار مناسب می باشد تا افراد بتوانند از هدر رفت  انرژی خود جلوگیری نمایند. استفاده از عایق پلی اتیلن روشی مطمئن و ارزان قیمت است. در نظر داشته باشید که استفاده از پلی اتیلن تنها به منظور عایق کردن و جلوگیری از هدر رفت انرژی نیست. شما با بهره گیری از این محصول می توانید عایقی مناسب برای صوت نیز ایجاد کنید. امروزه در بسیاری از آپارتمان ها از این محصول برای عایق کردن استفاده می شود.

زیرا این محصول می‌ تواند سبب شود که دو واحد کناری صدای هم را نشنوند و برای هم مزاحمت ایجاد نکنند. از این محصول می توان در لوله های آب و گاز به عنوان یک عایق حرارتی نیز استفاده کرد. اکثر افراد از قطر های ۱۰ میلی متر تا ۴۰ میلی متر آن برای عایق سازی بهره می برند‌. این سایز اندازه بسیار مناسبی است تا افراد بتوانند به واسطه آن به عایق کردن محیط مد نظر خود بپردازند.

همانطور که گفته شد این محصول از حباب های بسیار ریز هوا و اتیلن به وجود آمده است که عایق بسیار مناسبی می باشد. افراد از این محصول به عنوان یک عایق استفاده می کنند. شما می توانید از این محصول در بازه های زمانی متفاوت استفاده کنید. بدون اینکه در ماهیت آن تغییری به وجود آید. به علت عایق بودن این محصول در استودیو ها از آن بسیار استفاده می کنند. زیرا توانسته است نقش خود را بسیار عالی انجام دهد. حتی در بیشتر مکان ها از فوم پلی اتیلن به عنوان یک عایق صوت و حرارت و رطوبت استفاده می شود. زیرا به هیچ عنوان صدا و دما و رطوبت را از عبور نمی دهد.

استفاده از فوم پلی اتیلن به دلیل خاصیت بالشتکی و ضربه گیر عالی در صنعت بسته بندی رواج یافته است. معمولاً برای محافظت از اقلام شکننده در هنگام حمل و نقل و حمل و نقل، مانند لوازم الکترونیکی، ظروف شیشه ای و سایر محصولات ظریف استفاده می شود.علاوه بر بسته بندی، فوم پلی اتیلن نیز به طور گسترده ای در صنعت ساختمان برای اهداف عایق استفاده می شود. رسانایی حرارتی کم آن را به یک عایق عالی تبدیل می کند و عایق حرارتی موثری را برای ساختمان ها و خانه ها فراهم می کند.

فوم پلی اتیلن نیز به دلیل خاصیت غیر سمی و ضد حساسیت در صنایع پزشکی کاربرد فراوانی دارد. معمولاً برای ساخت بریس های ارتوپدی، اندام های مصنوعی و مواد بالشتک برای تجهیزات پزشکی استفاده می شود.

انتظار می رود تقاضا برای فوم پلی اتیلن در سال های آینده به دلیل تطبیق پذیری آن و تقاضای رو به رشد صنایع مختلف افزایش یابد. بر اساس گزارش اخیر تحقیقات بازار، انتظار می رود بازار جهانی فوم پلی اتیلن تا سال 2024 به 4.5 میلیارد دلار برسد و نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 5.2 درصد از سال 2019 تا 2024 باشد.

موارد مصرف پلی اتیلن

از فوم پلی اتیلن در موارد مختلف و صنعت های گوناگونی استفاده می‌ شود. یکی از صنعت هایی که پلی اتیلن در آن بسیار کاربرد دارد صنعت ساختمان سازی می باشد. می توان این محصول را یک عایق بندی مناسب دانست و آن را جایگزین پشم شیشه کرد و در کف طبقات و دیوار ها قرار می داد.

زیرا این محصول می‌ تواند سبب شود که دو واحد کناری صدای هم را نشنوند و برای هم مزاحمت ایجاد نکنند. از این محصول می توان در لوله های آب و گاز به عنوان یک عایق حرارتی نیز استفاده کرد. اکثر افراد از قطر های ۱۰ میلی متر تا ۴۰ میلی متر آن برای عایق سازی بهره می برند‌. این سایز اندازه بسیار مناسبی است تا افراد بتوانند به واسطه آن به عایق کردن محیط مد نظر خود بپردازند.

برای خرید پشم شیشه کلیک کنید

همانطور که گفته شد این محصول از حباب های بسیار ریز هوا و اتیلن به وجود آمده است که عایق بسیار مناسبی می باشد. افراد از این محصول به عنوان یک عایق استفاده می کنند. شما می توانید از این محصول در بازه های زمانی متفاوت استفاده کنید. بدون اینکه در ماهیت آن تغییری به وجود آید. به علت عایق بودن این محصول در استودیو ها از آن بسیار استفاده می کنند. زیرا توانسته است نقش خود را بسیار عالی انجام دهد. حتی در بیشتر مکان ها از فوم پلی اتیلن به عنوان یک عایق صوت و حرارت و رطوبت استفاده می شود. زیرا به هیچ عنوان صدا و دما و رطوبت را از عبور نمی دهد.

فوم

در تاسیسات ساختمانی این محصول بسیار استفاده می شود. بعضی از افراد از فوم پلی اتیلن برای عایق کردن لوله ها و یا مخازن تهویه هوا بهره می گیرند. کشاورزی صنعت دیگری می باشد که از این محصول در آن استفاده می کنند. به عنوان مثال برای عایق کردن کف استخر ها و همچنین برای پوشش کف گلخانه ها  از فوم پلی اتیلن استفاده می شود.

پلی اتیلن به دلیل سبک و نرم و منعطف بودن در صنعت تشک سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. کارخانه ها برای ساخت خوشخواب ها و تشک های طبی بیمارستانی می توانند از این محصول کمک بگیرند.

فوم پلی اتیلن ضربه گیر است و از آن می توان برای عایق کردن بسته بندی ها استفاده کرد. اگر شما تولیدی یا کارخانه چینی و بلور دارید می‌ توانید از فوم پلی اتیلن بهره بگیرید تا به محصولات داخل بسته بندی آسیبی وارد نشود.

مزایای فوم پلی اتیلن

حال که با فوم های پلی اتیلن آشنا شدیم، بهتر است به بررسی ویژگی های آن بپردازیم و ببینیم برای کدام بخش ها مناسب هستند و با مزایای آن آشنا شوید تا بتوانید یک خرید هوشمندانه داشته باشید.

پلی اتیلن ها، بدون فیبر ساخته شده اند و هیچ گونه آلودگی ندارند. همین امر سبب می‌شود که در محیط نصب شما آلودگی به وجود نیاید.

این محصول در برابر خوردگی و آسیب بسیار پایدار و مقاوم می‌ باشد

ویژگی بعدی که بسیار مهم است این است که بسیار نصب آسانی دارد و به همین جهت زمان بسیار کمتری برای نصب آن از شما گرفته می‌شود.

یکی از مهم ترین مزایا این فوم ها، عایق رطوبت بودن آن ها است. همین امر باعث شده است برای بسیاری عایق بندی ها از این مدل فوم استفاده شود.

فوم های پلی اتیلن، عایق حرارتی قوی هستند که برای دمای 35 تا 90 درجه مناسب به حساب می‌آیند. همچنین در برابر سرما مقاوم هستند و شما می‎‌توانید برای مکان هایی با سرمایش بالا از این نوع عایق ها استفاده کنید.

مقاومت پلی اتیلن، صرفا در برابر سرما نیست و در برابر ضربه و فشار نیز مقاوم به حساب می‌آید. شاید برای تان جالب باشد که این مدل فوم ها حتی در برابر اوزون و اشعه ماورا بنفش نیز مقاوم به حساب می‌آیند.

ضمنا این فوم ها بسیار انعطاف پذیر هستند و هیچ گونه مواد سمی ندارند. از مزایای جالب این فوم ها مقاومت آن ها در برابر آلودگی و قارچ ها می باشد. با نصب این فوم ها دیگر خیال‌ تان در رابطه با رشد قارچ ها و باکتری و ویروس راحت می شود.

شاید بتوان گفت مهمترین مزیت این فوم ها غیر سمی بودنشان می باشد و با محیط زیست نیز بسیار سازگار هستند. این ویژگی ‌سبب شده است که افراد زیادی به دنبال استفاده از فوم های پلی اتیلن باشند و بخواهند از این فوم ها درون سازه ها خود استفاده کنند

معایب فوم پلی اتیلن

همان‌طور که در بالا مشاهده کردید، فوم پلی اتیلن مزایای خاص خود را دارد. همین امر سبب می‌شود که برای اموری خاص مناسب باشد. اما باید در نظر داشت که این مدل فوم‌ها معایبی را نیز به همراه خود دارند.

  1. هزینه بالاتر نسبت به برخی از عایق‌های رایج:

    اولین و مهم‌ترین قسمت از معایب فوم پلی اتیلن، هزینه بالای آن است. با وجود اینکه این عایق‌ها، نسبت به عایق‌های الاموستری ارزان‌تر هستند؛ اما نسبت به پشم‌شیشه و پشم سنگ هزینه بالاتری دارند.

  2. عدم تحمل حرارت‌های بالا:

    همان‌طور که گفتیم، فوم‌های پلی اتیلن باید در دمای ۳۵ تا ۹۰ درجه قرار گیرند و عملاً برای مصارف صنعتی که محیطی با دمای بالا دارند به‌هیچ‌عنوان مناسب نخواهند بود. در این وضعیت، حالت خود را ازدست‌داده و از بین ‌می‌روند.

  3. عایق صددرصدی صدا نیستند:

    در نهایت، فوم‌های پلی اتیلن، به طور کامل عایق آکوستیک (صدا) نیستند و برای محیطی که نیازمند به عایق کامل صدا باشد، توصیه نمی‌شوند.

    برای جمع‌بندی بهتر است بدانیم که فوم‌های پلی اتیلن، عایق‌های مناسبی هستند؛ اما در ابتدا باید بدانیم که برای چه مصرفی و چه بخشی نیازمند به عایق هستیم و سپس تصمیم بگیریم که آیا فوم پلی اتیلن برای ما مناسب خواهد بود یا خیر

اشکال مختلف فوم پلی اتیلن

زمانی که برای خرید فوم پلی اتیلن به فروشگاه‌های اینترنتی یا مراکز فروش حضوری مراجعه می‌کنید، با اشکال مختلفی از این فوم‌ها مواجه خواهید شد. فوم‌ها به‌صورت‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

به‌طورکلی فوم پلی اتیلن به اشکال زیر در بازار موجود است:

  • لوله‌ای
  • ورقه‌ای یا تخته‌ای
  • پازلی
  • رولی

فوم پلی اتیلن لوله‌ای:

اگر قصد خرید فوم پلی اتیلن رولی را داشته باشید خوب است بدانید این فوم‌ها با ضخامت‌هایی بین 1 تا 35 میلی‌متر تولید و عرضه می‌شوند. شما برحسب نیاز و کاربردی که دارید می‌توانید فوم‌های رولی روکش‌دار یا بدون روکش را تهیه کنید. جنس روکش در این فوم‌ها آلومینیوم است و قیمت فوم پلی اتیلن رولی برحسب این که دارای روکش باشد یا خیر و جنس و وزن این روکش چقدر باشد، می‌تواند متفاوت باشد.

فوم پلی اتیلن تخته‌ای یا ورقه‌ای:

این فوم‌ها که یکی از پرکاربردترین انواع فوم‌های پلی‌اتیلنی هستند، تنوع زیادی داشته و شما می‌توانید با ضخامت‌های مختلف آن‌ها را تهیه کنید. موارد کاربرد فوم پلی اتیلن ورقه‌ای بسیار متنوع است و شما از صنایع ساخت تشک طبی تا صنایع خودرؤسازی می‌توانید این فوم‌ها را ببینید.  فوم پلی اتیلن تخته‌ای با چیدمان پازلی همان‌طور که از نامش پیدا است به‌صورت تکه‌تکه است و احتمالاً آن‌ها را در زمین‌های بازی کودکان در پارک‌ها و مهدکودک‌ها دیده‌اید.  

فروشگاه پوشش آنلاین

رشد بازار فوم پلی اتیلن به دلیل کاربرد‌های گسترده این فوم‌ها

انتظار می‌رود تقاضا برای فوم پلی اتیلن در سال‌های آینده به دلیل تطبیق‌پذیری آن و تقاضای روبه‌رشد صنایع مختلف افزایش یابد. بر اساس گزارش اخیر تحقیقات بازار، انتظار می‌رود بازار جهانی فوم پلی اتیلن تا سال 2024 به 4.5 میلیارد دلار برسد و نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 5.2 درصد از سال 2019 تا 2024 باشد. دلیل این موضوع را می‌توان در کاربرد‌های گسترده این محصولات و قیمت مناسب آن جست‌وجو کرد. ما در اینجا به چند مورد از عوامل مهم و مؤثر در رشد بازار فوم پلی اتیلن اشاره می‌کنیم:

  1. تقاضای گسترده صنعت خودرؤسازی:

    یکی از عواملی که باعث رشد بازار فوم پلی اتیلن می‌شود، افزایش تقاضا از سوی صنعت خودرؤسازی است. فوم پلی اتیلن به طور گسترده در صنعت خودرؤسازی برای عایق صدا و لرزش و همچنین برای بالش و جذب ضربه در اجزای مختلف مانند پانل در‌ها، سربرگ‌ها و لنت‌های داشبورد استفاده می‌شود.

  2. بسته‌بندی پایدار و سازگار با محیط‌زیست:

    عامل دیگری که باعث رشد بازار فوم پلی اتیلن می‌شود، افزایش تقاضا برای راه‌حل‌های بسته‌بندی پایدار و سازگار با محیط‌زیست است. فوم پلی اتیلن را می‌توان به‌راحتی بازیافت کرد و آن را به یک ماده ایدئال برای شرکت‌هایی تبدیل می‌کند که به دنبال کاهش اثرات زیست‌محیطی خود هستند.

    در سال‌های اخیر، نوآوری‌های متعددی در صنعت فوم پلی اتیلن، از جمله توسعه گرید‌ها و فرمولاسیون‌های جدید مواد، صورت‌گرفته است. این نوآوری‌ها منجر به کاربرد‌های جدید و گسترش دامنه صنایعی شده است که می‌توانند از استفاده از فوم پلی اتیلن بهره‌مند شوند.

    علی‌رغم مزایای فراوان فوم پلی اتیلن، نگرانی‌هایی در مورد اثرات زیست‌محیطی فوم پلی اتیلن وجود دارد. درحالی‌که قابل‌بازیافت است، بازیافت آن به دلیل سبک‌وزن و ماهیت کم‌چگالی آن دشوار است و ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا در محل‌های دفن زباله شکسته شود.

    برای رفع این نگرانی‌ها، تلاش‌هایی برای توسعه انواع جدید و پایدارتر فوم پلی اتیلن صورت‌گرفته است. این‌ها شامل گزینه‌های زیست‌تخریب‌پذیر و کمپوست‌پذیر است که سریع‌تر تجزیه می‌شوند و تأثیر ماندگاری بر محیط‌زیست نمی‌گذارند.

     

    در نتیجه، فوم پلی اتیلن یک ماده همه‌کاره و ارزشمند است که به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می‌شود. درحالی‌که نگرانی‌هایی در مورد اثرات زیست‌محیطی آن وجود دارد، نوآوری‌ها و پیشرفت‌های مداوم در صنعت به رفع این نگرانی‌ها کمک می‌کند و فوم پلی اتیلن را به گزینه‌ای پایدارتر و دوستدار محیط‌زیست برای مشاغل و مصرف‌کنندگان تبدیل می‌کند.

پوشش آنلاین یک سایت بسیار معتبر و عالی برای خرید فوم پلی اتیلن

حال که با تمام جزئیات مربوط به فوم پلی اتیلن آشنا شده‌اید می‌خواهیم به شما یک مجموعه قوی و بسیار معتبر در زمینه فروش محصولات صنعتی معرفی کنیم. پوشش آنلاین یک مجموعه بسیار قوی و بسیار معتبر در زمینه فروش محصولات صنعتی است. این مجموعه با داشتن سایتی بسیار عالی توانسته است تمام نیاز افراد را در زمینه خرید محصولات صنعتی برآورده کند. ممکن است شما زمان و وقت خود را صرف گشتن کنید و در آخر نیز دست خالی برگردید. اما با وجود این سایت شما می‌توانید درون منزل و در محل کار خود هر محصولی را که می‌خواهید از سایت پوشش آنلاین انتخاب کرده و خریداری نمایید.

مشاوران این مجموعه در خدمت شما هستند تا شما را در زمینه‌های مختلف راهنمایی کنند. شما می‌توانید در صورت داشتن هرگونه سؤال و ابهامی با تکنسین‌های این مجموعه تماس گرفته و پرسش خود را مطرح کنید و پاسخی درست و دقیق را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست‌آورید. سایت پوشش آنلاین یک امکان عالی برای افرادی است که می‌خواهند محصولات باکیفیت را به راحت‌ترین شیوه ممکن خریداری کنند.

سخن پایانی

ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با ویژگی‌ها، کاربرد‌ها، معایب و تمامی آنچه که باید پیش از خرید فوم پلی اتیلن درمورد آن بدانید، آشنا کنیم. امیدواریم که شما هم بتوانید باتوجه‌به ویژگی‌ها و مزایای گسترده این محصول، فوم پلی اتیلن موردنیاز خود را از سایت پوشش آنلاین تهیه کرده و از کیفیت و کارایی آن نهایت استفاده را ببرید.

X