نما و لمبه

نما

لمبه

استفاده از نما و لمبه

لمبه یا پانل‌های دیوارپوش و سقف یکی از انواع عناصر زیبایی خانه‌ها هستند که در بین مصرف‌کنندگان بسیار محبوب است. حفاظت از خانه و سقف علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا در نمای سازه از ویژگی‌های بارز این المان به حساب می‌آید. بیشترین کاربرد لمبه‌ها در پشت بام اصلی، زیر پله و زیر ایوان است که به عنوان نوعی پانل معرفی می‌شود. الیاف، سیمان، چوب، آلومینیوم و فولاد از جمله مواد اولیه‌ای هستند که در ساخت لمبه به کار برده می‌شوند.

معرفی نما لمبه

ظاهر و نمای ساختمان از اولین مواردی است که در نگاه افراد به سازه مورد توجه قرار می‌گیرد. در صنعت ساختمان‌سازی، طراحی نما دارای اهمیت خاصی است در نتیجه استفاده از مصالح با کیفیت و جذاب در ایجاد نمایی زیبا موجب می‌شود تا مشتریان و هواداران بیشتری برای سازه پیدا شود.

لمبه نوعی از طراحی نما است که امروزه کاربرد بسیاری در ساختمان‌سازی دارد، هرچند قیمت بسیار بالایی داشته و در ایران بسیار کم مورد استفاده قرار می‌گیرد. لمبه‌ها از ورق‌های فلزی و چوبی در اندازه، ضخامت و رنگ‌بندی‌های متفاوت ساخته می‌شوند. نما لمبه بیشتر برای پر کردن فضا‌های خالی سقف‌های شیروانی به ویژه سازه‌های شیب دار ویلایی به کار برده می‌شود که می‌توان اندازه آن را به نیاز خود سفارش دهید.

یکی از ویژگی‌های دیگر لمبه، تولید آن‌ها از انواع ورق‌های فلزی با قابلیت خم شدن است که این موجب می‌شود تا لمبه‌ها را بتوان به اشکال مختلف تولید کرد. اشکالی از جمله موارد زیر:

  • هلال به داخل
  • هلال به بیرون
  • طرح پله‌ای
  • سینه کفتری
  • موج دار
نما و لمبه

بررسی ویژگی های نمای لمبه

اکثر افرادی که می‌خواهند از نما و لمبه استفاده کنند به شرایط آب و هوایی و شرایط اقلیمی خود توجه ویژه ای دارند. زیرا این شرایط می‌تواند در انتخاب افراد تاثیر گذار باشند. به عنوان مثال در استان‌ های شمالی کشور که بارش بارندگی بسیار زیاد است از نما و لمبه بسیار استفاده می شود. این نما به دلیل ویژگی هایی که دارد سبب شده است که برای آب و هوای شمال بسیار مناسب باشد. در این مناطق به دلیل بارندگی های زیاد ممکن است ساختمان ها در اثر جمع شدن آب بر روی سقف تخریب شوند و به همین دلیل با استفاده از این نما می توانند سقف ها را به صورت شیروانی در بیاورند تا آب در بالای ساختمان جمع نشود و تخریب اتفاق نیفتاد.

از نما و لمبه تنها در ساختمان سازی و ویلا سازی استفاده نمی شود. بلکه در کارخانه ها و سوله سازی نیز یک انتخاب بسیار مناسب بوده و می‌توانند این مکان ها را در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم نماید. به همین دلیل ممکن است در بسیاری از کارخانه ها و سوله ها نماو لمبه را مشاهده کنید. به طور معمول از لمبه های فلزی بسیار استفاده می شود. این ورق های فلزی کاربرد های زیادی دارند. اما لمبه چوبی نیز یک نوع دیگری از این ورق ها بوده که برای سقف های کاذب و یا طراحی داخلی و نما مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع لمبه نما

با توجه به اینکه انواع لمبه در بازار وجود دارد، لازم است لمبه را متناسب با شرایط آب و هوایی، میزان بودجه و نیاز خود خریداری کنید. انواع لمبه عبارتند از:

1. لمبه چوبی

یکی از پرطرفدارترین انواع لمبه که ظاهری زیبا و چشمگیر را به نمای ساختمان می‌بخشد. از مهم‌ترین مشکلات لمبه چوبی، پوسیدگی و جذب آب است که نشان می‌دهد در مناطق پر بارش کاربرد چندانی ندارد. از ویژگی‌های بارز آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت رنگ‌آمیزی
  • ماندگاری بالا
  • جذابیت طبیعی و ایجاد ظاهری زیبا و جذاب به ساختمان
  • سازگاری با محیط زیست
  • قابلیت بازیافت و استفاده مجدد

2. لمبه فلزی

بیشترین کاربرد لمبه‌های فلزی و فولادی برای پوشش نما است. هرچند لمبه‌های فلزی دارای قیمت گزافی هستند اما دوام و استحکام آن‌ها در برابر پوسیدگی و رطوبت موجب می‌شود تا کاربرد بسیاری در مناطق آب و هوایی بارانی داشته باشد. لمبه فلزی را می‌توانید در رنگ‌های مختلف خریداری کنید.

لمبه فلزی در انواع مختلف فولادی و آلومینیومی تولید می‌شود که هر کدام ویژگی‌ها و مزیت‌های خاص خود را دارد.

از ویژگی‌های لمبه فولادی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوام و ماندگاری بالا
  • امکان برش در اندازه‌های دقیق و دلخواه
  • تولید در رنگ‌های مختلف بر اساس علاقه مشتری
  • مقاومت بالا در برابر تغییرات شرایط آب و هوایی

ویژگی‌های لمبه آلومینیومی عبارتند از:

  • مقاومت بالا در برابر پوسیدگی، سایش، ترک خوردگی و خردشدگی
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • عدم نیاز به تعمیر و نگهداری
  • نصب آسان و راحت

۳. لمبه پلاستیکی

همراه با رشد روزافزون استفاده پلاستیک و مواد UPVC، لمبه‌های پلاستیکی نیز با قیمتی ارزان و دوام و ماندگاری بالا تولید و روانه بازار شدند. از جمله ویژگی‌های این نوع لمبه می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • مقاوم در برابر رطوبت و پوسیدگی
  • قیمت ارزان نسبت به سایر لمبه‌ها
  • تنوع رنگی بالا
  • نصب آسان
  • تعمیر و نگهداری به مراتب کمتر

۴. لمبه روسی

این نوع لمبه از نوعی چوب خاص مانند کاج تولید می‌شوند. از آنجایی که چوب‌های سوزنی در برابر عوامل محیطی از مقاومت بالایی برخوردار هستند، می‌توان از آن‌ها در ساخت لمبه استفاده کرد. وزن سبک، استحکام و دوام از مهم‌ترین ویژگی‌های لبمه روسی به حساب می‌آیند. این نوع لمبه را می‌توان با قید و اتصال کلیکی نصب کرد.

نمای لمبه

تفاوت ساندویچ پانل و لمبه

در مطالب بالا تا حدود به بررسی نما و لمبه پرداختیم. حال می خواهیم تفاوت آن را با ساندویچ پانل توضیح دهیم. لمبه با ساندویچ پانل متفاوت است. ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری هرکدام دارای سه لایه هستند. در ساندویچ پانل درونی و بیرونی ورق های آلومینیومی به کار رفته است  و در قسمت میانی و در بین این دو لایه یک عایق قرار گرفته است. عایق وظیفه حفاظت را برعهده دارد. در برابر شرایط آب و هوایی به عنوان عایق انرژی و حرارت عمل می کند. البته در بعضی موارد به عنوان عایق صوت نیز عمل کرده و کارایی بالایی از خود نشان می دهد. اما نما و لمبه تنها به صورت ورقه هایی می باشند که دارای یک ضخامت مشخصی هستند. خاصیت عایق بندی ندارند و از آن ها نمی توان به عنوان یک عایق استفاده کرد.

بررسی قیمت ورق لمبه فلزی

می توان قیمت پایین ورق لمبه را جزو یکی از‌ مزیت های عالی آن دانست. این قیمت پایین سبب شده است که افراد بخواهند برای نمای ساختمان و ویلا های خود از این ورق های فلزی استفاده کنند. این ورق ها می توانند با ایجاد یک‌ پوشش کامل نمای بیرونی ساختمان را شکیل تر کنند. این ورق های فلزی طول عمر بالایی دارند. پس ‌افراد با خرید این ورق ها می توانند تا مدت زمان طولانی از وجود آن ها بهره ببرند. افراد با خرید این ورق ها می توانند با هزینه هایی بسیار کم نمای ساختمان خود را زیباتر کنند. البته در قیمت گذاری این ورق ها طول و اندازه نیز یک فاکتور بسیار مهم است.

پس اندازه و طول این ورق ها هر چقدر بیشتر باشد فرد باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کند. مجموعه هایی هستند که افراد می‌ توانند خرید خود را با قیمتی بسیار عالی از آنجا انجام دهند. پوشش آنلاین یکی از این‌ مجموعه های معتبر و با سابقه در زمینه فروش محصولات صنعتی می ‌باشد.

قیمت لمبه فلزی

ورق لمبه و دامپا

ورق های لمبه به دو دسته ورق های چوبی و فلزی تقسیم بندی می شوند. افراد زیادی تمایل دارند که در نمای داخلی ساختمان خود از ورق های دامپا استفاده کنند‌. این ورق ها دارای مزایای زیادی می باشند. اولین مزیت این ورق ها ایمنی بالای آن ها در برابر زلزله است‌. افراد از این ورق ها می توانند در سازه های مختلف استفاده کنند بدون آنکه وزنی بر سازه تحمیل نمایند. همچنین به دلیل وجود انعطاف پذیری بسیار بالایی که دارند در هر مکانی می‌توان از این ورق ها استفاده کرد. این مزیت ها جزو ویژگی هایی می باشند که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و افراد زیادی تمایل دارند که از این ورق ها استفاده کنند تا سازه خود را زیبا تر نمایند. یکی دیگر از وضعیت های ورق های دامپا عایق بودن آن ها می باشد.

این ورق ها در برابر رطوبت بسیار عایق خوبی هستند. همچنین تعمیرات و نصب آن ها بسیار سریع و آسان انجام می گیرد. ورق دامپا به راحتی قابل شستشو هستند و افراد می توانند آن ها را به راحتی تمیز نمایند. رنگ آمیزی آن ها آسان می باشد و هر رنگی را که افراد تمایل داشته باشند می‌توانند بر روی این ورق ها بزنند. طول عمر بالای ورق های دامپا یک مزیت مهم دیگر این ورق به حساب می آیند. دور ریز خیلی کمی دارند و غیر قابل اشتعال می‌ باشند و در هر ابعاد و ضخامتی که مشتری نیاز داشته باشد تولید می‌گردند. همچنین می‌ توانند از پیچیدن باد زیر سقف ساختمان جلوگیری به عمل بیاورند.

محصولات موجود در سایت پوشش آنلاین

اگر‌ شما قصد خرید نما و لمبه را دارید می توانید با این مجموعه همکاری نمایید. محصولات عالی برای فروش در سایت پوشش آنلاین قرار گرفته است که شما می توانید پس از بررسی و آگاهی از قیمت خرید خود را انجام دهید. از محصولات موجود در این سایت می توان به نما ۶۲ برش، نما ۵۰ برش، نما ۴۱ برش، نما ۳۱ برش اشاره کرد. این محصولات در دسته نما قرار دارند. برای خرید لمبه می توانید از لمبه‌ رنگی و لمبه روغنی نیز انتخاب خود را انجام دهید. البته در صورت داشتن هرگونه سوالی می توانید از مشاورین پوشش آنلاین بهترین مشاوره را دریافت نمایید. همچنین می توانید هرگونه سوال و ابهامی که داشته باشید را از این متخصصین بپرسید و در سریع ترین زمان ممکن به پاسخی درست برسید.

لمبه

جمع بندی

در این قسمت سعی کردیم تا شما را با نما و لمبه آشنا کنیم و اگر قصد انجام ساختمان سازی و سوله سازی ویلا سازی را دارید بتوانید با این محصولات آشنا شده و از مزیت های آن بهره ببرید. مزیت ها و ویژگی‌های بی‌شمار نما و لمبه از جمله مقاومت و استحکام بالا، نصب آسان، ایجاد نمای زیبا و … سبب می‌ شود که افراد زیادی بخواهند از آن در سازه های خود استفاده کنند. قیمت مناسب و وزن سبکی که این ورق ها دارند یک فاکتور بسیار مهم می باشد. اگر شما قصد خرید و بهره‌گیری از این ورق ها را دارید می توانید به سایت معتبر پوشش آنلاین مراجعه کرده و یا با شماره تلفن:۰۹۱۲۲۰۹۹۴۰۹ تماس بگیرید و از این مجموعه بی نظیر و عالی بهره بگیرید. امید است با این مطالب توانسته باشید با یک مجموعه بسیار بی نظیر در زمینه فروش قطعات صنعتی آشنا شده باشید. همچنین در رابطه با مزیت ها و ویژگی های این ورق ها اطلاعات سودمندی به دست آورده باشید.

خیلی ممنونیم که همراه ما هستید.

X