پیچ شیروانی سرمته ای

پیچ شیروانی سرمته ای

بررسی پیچ شیروانی سرمته ای

 پیچ شیروانی سرمته ای یکی از انواع پیچ ها می باشد که در ساخت و ساز های ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. جنس این پیچ ها با هم متفاوت می باشند و گاهی ممکن است از جنس آهن، فولاد، استنلس استیل و… باشند. این‏ پیچ ها به صورت گالوانیزه تولید و به بازار عرضه می شوند. از نظر شکل ظاهری این پیچ ها مانند پیچ های خودکار می‌ باشند. در انتهای این پیچ ها قسمتی مته ای شکل قرار دارد. این پیچ ها ممکن است هم به صورت پیچ های پیچ گوشتی خور تولید شوند و هم به صورت پیچ هایی که با آچار باز می‌ شوند. اما امروزه بیشتر این‌ پیچ ها به صورت پیچ‌ گوشتی خور و از نوع دوسو تولید و به بازار عرضه می‌ گردند.

خرید پیچ شیروانی

دلیل تولید این نوع از پیچ ها تقاضای بالای افراد می باشد. زیرا اکثر افرادی که می خواهند از این پیچ ها خریداری کنند به دنبال سری دوسو و پیچ‌ گوشتی خور آن می باشند. پیچ های شیروانی در دو نوع وجود دارند. این دو نوع شامل تایوانی و چینی می باشند. نمونه های چینی این نوع پیچ ها از کیفیت پایینی برخوردار هستند. پس اگر قصد خرید پیچ شیروانی را دارید بهتر است از نوع چینی آن خریداری نکنید. پیچ های تایوانی از کیفیت بالاتری برخوردار می باشند و نسبت به نوع چینی طول عمر بیشتری دارند. اگر‌ هزینه بیشتری پرداخت کنید می توانید از نوع تایوانی این‌ محصول  را خریداری کرده و مدت زمان طولانی تری از آن استفاده کنید.

انواع پیچ های شیروانی

پیچ شیروانی ساده و پیچ شیروانی سرمته ای دو نوع رایج از پیچ های شیروانی می باشند. پیچ های شیروانی ساده مانند پیچ های خودکار هستند. این پیچ ها مانند پیچ های چوبی دارای نوک تیزی می باشند.

پیچ شیروانی سرمته ای همانطور که از نامش پیدا است ظاهری شبیه مته دارد. این ظاهر سبب شده است که هنگام باز و بسته شدن بسیار کار افراد راحت شود. همچنین در هنگام نصب اصلاً نیازی به سوراخ کردن با مته یا رولپلاک نیست. با وجود دنده هایی که بر روی بدنه این پیچ وجود دارند می تواند به راحتی به داخل فلز وارد شود.

پیچ شیروانی سرمته ای به چند دسته کلی تقسیم بندی می شوند. این چند دسته شامل پیچ سرمته ای واشردار، پیچ سرمته‌ ای سر تخت،‌ پیچ شیروانی نوک تیز، پیچ شیروانی چهارسو سرمته ای، پیچ سرمته ای شیروانی، پیچ شیروانی نوک مته ای بوکسی و … می باشند. در این قسمت قصد داریم تا در رابطه با این پیچ های سرمته ای اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.

پیچ شیروانی سرمته ای

این پیچ ها ضخامتی برابر ۶ میلیمتر دارند و طول آن ها بین ۱.۵ تا ۱۵ سانتیمتر می باشد. معمولا آچار خور هستند. البته نوع پیچ گوشتی خور دوسو و چهارسو نیز از آن ها یافت می شود.

پیچ سرمته ای واشردار ساده: یک واشر پلاستیکی با رویه فلزی دارد که سبب می شود مقاومت و استقامت پیچ بسیار افزایش پیدا کند. طول این پیچ از ۱‌.۲ تا ۱۰ سانتیمتر می باشد. برای باز و بسته کردن این نوع پیچ ها بهتر است از پیچ گوشتی های دوسو و چهارسو استفاده کنید.

پیچ

پیچ های شیروانی نوک مته ای بوکسی: در مواقعی از این پیچ ها استفاده می شود که فرد بخواهد سازه های فلزی یا شیروانی و سقف ها را به همدیگر متصل نماید. این پیچ ها به شکل شش ضلعی می باشند که با آچار و پیچ گوشتی می توان آن ها را باز و بسته نمود. برای این پیچ ها نیازی به وجود دریل نیست. زیرا این پیچ ها می توانند هر قسمت را به راحتی سوراخ کنند. پیچ های سرمته ای سر تخت: این پیچ ها داخل کار قرار می‌ گیرند و در مواقعی از آن ها استفاده می شود که افراد می خواهند اتصالات انجام شده را مخفی کنند و آن ها را از دید دیگران پنهان سازند.

پیچ های شیروانی چارسو مته ای: این پیچ ها معمولاً به رنگ های نقره ای و سیلور می باشند و برای باز و بسته کردن آن ها از پیچ گوشتی های چهارسو استفاده می شود. جنس این پیچ ها به نوعی گالوانیزه سرد است. پیچ شیروانی نوک تیز: از این پیچ ها برای اتصالات سقف های شیروانی استفاده می کنند. این پیچ ها در برابر رطوبت و بارندگی‌ مقاومت بسیار بالایی دارند. معمولاً در مناطقی که بارش و بارندگی زیاد است استفاده می شوند. این پیچ ها به‌ راحتی داخل سطوح وارد می شوند.

کاربرد های پیچ های شیروانی

پیچ شیروانی سرمته ای در سقف ها و سقف سوله ها بسیار استفاده می شود. کاربرد دیگر این پیچ نصب ساندویچ پانل ها می باشد. از این پیچ ها در خانه های پیش ساخته، نصب پنل های سقفی و صنایع کانکس سازی بسیار استفاده می شود. از کاربرد های دیگر پیچ شیروانی می توان به نصب ورق های گالوانیزه، نصب شادولاین، ذوزنقه، طرح سفال، ساخت انواع نرده های فلزی، اتصال قطعات فلزی و … اشاره کرد.

این پیچ ها دارای مزایای زیادی نیز می باشند. نصب آسان و سرعت بالا در اجرا یکی از مزیت های عالی این پیچ ها است. در اجرای آن ها نیازی به رولپلاک و دریل نیست و خودشان می توانند به راحتی داخل سطح نفوذ پیدا کنند. در برابر مواد شیمیایی و در برابر اکسید شدن مقاوم می باشند. به راحتی نصب می شوند و قیمت مناسبی نیز دارند. این قیمت مناسب برای افرادی که می خواهند این پیچ ها را در حجم بالا تهیه کنند بسیار نکته حائز اهمیتی می‌ باشد. زیرا افراد می توانند یک محصول بسیار کاربردی را در تعداد بالا و قیمتی بسیار مناسب خریداری نمایند.

X