...

آشنایی با عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ

عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ

معرفی عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ

ابتدا می بایست نسبت به شناختن ویژگی ها و کاربرد های عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ اقدام نمود. در این صورت است که عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ به گونه ی بهتری به ذهن شما مخاطبان انتقال خواهد یافت.

عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ را می توان با استفاده از فرآیند ذوب به دست آورد. پس از ذوب کردن، پشم شیشه به صورت الیاف بسیار کوچک به دست خواهد آمد.

پشم شیشه دارای ساختار الیافی و فیبری است و از جمله عایق های گرم است. ترکیبات این عایق شامل فیبر های انعطاف پذیر شیشه هستند. از ذوب مواد اولیه ی شیشه (شیشه ی بازیافتی) به همراه مقدار ماسه ی معمولی و رزین مخصوص ساخته می شود. مقاومت حرارتی بسیار قابل توجهی را نیز از خود نشان می دهد.

پشم شیشه یکی از انواع عایق های سلول باز است که با استفاده از آن می توان رطوبت محیط را جذب کرد. این ماده از جمله موادی است که مقاومت بسیار بالایی از خود در برابر آتش سوزی نشان می دهد. عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ سازه ی شما را در برابر انواع آسیب ها و عوامل محیطی حفاظت می کند.

آشنایی با عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ
پشم شیشه

از کاربرد های گوناگون و متعدد عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت مخزن ها با کاربری های گوناگون
  • ساخت انواع کانال ها
  • ساختن عایق های صوتی
  • استفاده در صنعت و ساختمان به میزان قابل توجه
پشم شیشه
پشم شیشه

یکی از موارد مهمی که عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ باید در خود داشته باشد، میزان و بازه ی تحمل دمایی است. بیشینه ی دمایی که این ماده می تواند در برابر آن مقاومت کند، 550 درجه ی سانتی گراد است. در صورتی که بخواهید از کاربری عادی عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ استفاده کنید، می توانید بازه ی دمایی 195- تا 120+ درجه ی سانتی گراد را در نظر بگیرید.

شناخته شده ترین عوامل در برگزیدن پشم شیشه

این میزان دانسیته ی ضخامت روکش است که باعث می شود افراد عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ را به عنوان یک عایق کارآمد و مناسب انتخاب کنند. میزان استاندارد ضخامت مربوط به پشم شیشه حدودا 3 الی 6 میکرو متر (میکرون) است.

استفاده از پشم شیشه در چنین ضخامتی است که می تواند انعطاف پذیری و نرمی آن را افزایش دهد. ذرات در چنین حالتی به میزان قابل توجهی استحکام خود را حفظ می کنند و نمی ریزند. در این حالت می توان از بیشترین میزان رفتار ارتجاعی ذرات بهره مند شد.

مزیت های استفاده از پشم شیشه

شما می توانید به راحتی نسبت به بریدن پشم شیشه اقدام کنید. به منظور عایق کاری سقف ها بهتر است از پشم شیشه در قیاس با پشم سنگ بهره گرفته شود. از دیگر خواص قابل توجه عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ می توان به سبک بودن عایق پشم شیشه، برخورداری از خواص آکوستیک، برخورداری از چگالی های گوناگون و دیگر موارد اشاره کرد.

معایب

در هنگام استفاده از عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ، به دلیل برخورداری پشم شیشه از الیاف به شکل سوزنی باید بسیار دقت کرد. در برخورد پوست با عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ، پوست دچار خارش جدی و نیز خراش خواهد شد. در نظر داشته باشید که ذرات معلق موجود در عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ می تواند وارد دستگاه تنفسی افراد شود.

در طولانی مدت، مواجهه با عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ بدون استفاده از لوازم حفاظت فردی می تواند مشکلات قابل توجهی را برای دستگاه تنفسی افراد ایجاد کند.

یکی از دیگر معایب استفاده از عایق کاری با پشم شیشه مقاومت پایین پشم شیشه در برابر رطوبت است. این حالت به دلیل برخورداری عایق پشم شیشه از ساختار فیبری است.

فروشگاه پوشش آنلاین

معرفی عایق کاری با استفاده از پشم سنگ

به عایق حرارتی پشم سنگ، پشم معدنی نیز گفته می شود. پشم سنگ ماده ای غیر فلزی و تشکیل شده از فیبر های بسیار نازک سنگ های آتش فشانی است. مواد اولیه پشم سنگ رگه ای است. به همین دلیل محصول تولیدی آن از خلوص مطلق برخوردار نیست.

پس از آن که سنگ های آتش فشانی موسوم به سنگ های آذرین ذوب شوند، می توان با استفاده از مایع ذوب شده حاصل از آن ها نسبت به تولید پشم سنگ اقدام نمود.

فرآیند تولید پشم سنگ به این شکل است که پس از ذوب شدن آن به وسیله ی کک در حرارت زیاد (دمای 600 درجه ی سانتی گراد) بر روی غلتک هایی که با سرعت زیاد می چرخند، ریخته می شود.

در این حالت سنگ مذاب به الیاف بسیار نازک به ضخامت 6 تا 10 میکرون تبدیل می شود. الیاف تولید شده پس از پاشیده شدن روغن های معدنی یا رزین های گرما سخت (فنولیک) به یکدیگر پیوند خورده و در شکل ها و ضخامت های گوناگونی به تولید می رسند.

الیاف پشم سنگ معدنی بوده و ذوب اکسید کلسیم به صورت سنگ آهک به داخل کوره به منظور افزایش ثبات و مقاومت آن ها در دمای بالا افزوده می شود. از انواع پشم سنگ می توان به پتویی، فله ای و پانلی اشاره کرد.

فرآیند تولید پشم سنگ باعث می شود تا عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ در برابر هر گونه حریق بسیار مقاوم باشد. از مزیت های پشم سنگ در قیاس با پشم شیشه می توان به مواردی از قبیل برخورداری از مقاومت حرارتی بیشتر اشاره کرد.

عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ علاوه بر عمل کردن به عنوان یک ماده مقاوم در برابر حریق و حرارت، عایق صوتی بسیار مناسبی نیز هست. شما می توانید پشم سنگ را مانند پشم شیشه در شکل ها و قالب های ظاهری گوناگون دریافت کنید. این مواد در ضخامت های مختلف و دانسیته های متنوع تولید می شوند.

از عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ می توان در کاربرد های مختلفی استفاده کرد. برخی از کاربرد ها به صورت زیر است:

  • استفاده در سقف ها
  • استفاده در کف ها
  • استفاده در دیوار ها
  • استفاده به عنوان عایق صوتی، حرارتی و حریق
  • استفاده در تجهیزات و کانال های تهویه

بازه ی حرارتی عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ بین دمای 25- تا 230+ درجه ی سانتی گراد است. به طور عمومی از این نوع با ضخامت های بین 6 تا 8 میکرومتر بهره گرفته می شود.

به منظور جلوگیری از تغییر شکل دادن سازه های فلزی حین حریق و فرو ریختن و از بین رفتن سازه های فلزی، از عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ استفاده می شود.

آشنایی با عایق کاری با پشم شیشه یا پشم سنگ

خیلی ممنونیم از شما که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. امیدوارم که این مقاله برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد.برای مشاوره قبل از خرید با مشاوران و همکاران ما در ارتباط باشید و با شماره تماس های:۰۲۱۶۶۲۹۴۸۳۹
۰۹۱۲۲۰۹۹۴۰۹

Rate this post

پیام بگذارید

X