...

معرفی مزایای استفاده از کارتن پلاست در صنایع مختلف

مزایای استفاده از کارتن پلاست در صنایع مختلف

کارتن پلاست (Carton Plust) یک ورق است که از پلاستیک یا کارتن ساخته شده است. این محصول دارای سه لایه است. ماده ی پلی پروپیلن ساختار اصلی کارتن پلاست را تشکیل می دهد.

این محصول را با عناوین دیگری مانند پلاست شیت، هالوپرفیل شیت، شیت پلاست و … نیز خطاب می کنند.
مزایای استفاده از کارتن پلاست در صنایع مختلف، ما را به استفاده از آن رهنمون می سازد. در امر پوشش دهی از کارتن پلاست استفاده می شود. امروزه کارخانه های بسیار زیادی از مزایای استفاده از کارتن پلاست در صنایع مختلف آگاهی دارند و به همین خاطر، به تولید انبوه آن می پردازند.
یکی از مزایای استفاده از کارتن پلاست در صنایع مختلف، سازگاری آن با محیط زیست است. امروزه بسیاری از محصولاتی که تولید می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند، در طولانی مدت محیط زیست را با بحران های جدی مواجه می سازند.

کارتن پلاست

از دیگر مزایای استفاده از کارتن پلاست در صنایع مختلف می توان به قابلیت بازیافت آن اشاره کرد. شما می توانید مجددا از مواد به کار رفته در کارتن پلاست به نحو مطلوب و شایسته ای استفاده کنید.
دیگر موردی که در میان مزایای استفاده از کارتن پلاست در صنایع مختلف مطرح است، ماندگاری بالای کارتن پلاست از نظر فیزیکی و نیز مقاومت قابل توجه آن در برابر شرایط آب و هوایی گوناگون می باشد.
از مزایای استفاده از کارتن پلاست در صنایع مختلف می توان به عایق بودن آن در برابر حرارت و برودت اشاره کرد. در نظر داشته باشید که کارتن پلاست به دلیل موادی که در تولید آن به کار رفته است، می تواند از عبور اشعه ی فرابنفش جلوگیری به عمل آورد.
مقاومت و ماندگاری کارتن پلاست در برابر تابش مستقیم نور خورشید بسیار زیاد است. این را می توان یکی از دیگر مزایای استفاده از کارتن پلاست در صنایع مختلف به حساب آورد.

مزایای استفاده از کارتن پلاست در صنایع مختلف
کارتن پلاست

از دیگر مزایای استفاده از کارتن پلاست در صنایع مختلف می توان به مقاومت قابل توجه آن در برابر ماده های شوینده اشاره کرد. بسیاری از محصولات تولیدی در برابر مواد شوینده دچار تغییرات گوناگونی می شوند. این در حالی است که کارتن پلاست در برابر آن ها بسیار مقاوم است.

ویژگی های ورق های کارتن پلاست

ورق های کارتن پلاست معیار های گوناگونی را در خود جای داده اند. از برخی از این معیار ها و ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بسیار بالا در برابر دما
  • مقاومت بالا در برابر ضربه
  • نداشتن بو و عدم جذب بو از محیط
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب
  • برخورداری از قابلیت شست و شو
  • برخورداری از انعطاف پذیری مناسب
  • برخورداری از قابلیت چاپ طرح بر روی سطح آن
  • ضد اشتعال بودن و ذوب شدن به جای آتش گرفتن
  • قابلیت برش ساده
  • دارا بودن تاییدیه ی معتبر بین المللی از سوی سازمان غذا و داروی امریکا (FDA)

    کاربرد های استفاده از کارتن پلاست

    از ورق های کارتن پلاست در صنایع و موارد گوناگونی استفاده می شود. برخی از این موارد عبارتند از:

    • ساخت و تولید خودرو
    • تبلیغات برای کسب و کار های گوناگون
    • پوشش مورد استفاده در سقف ها
    • بسته بندی کارتن های گوناگون
    • صنایع و لوازم الکتریکی
    • تولید و ساخت ماکت
    • ساخت و تولید لوازم خانگی
    • ایجاد موقعیت های فیلم برداری
    • تولید تابلو های راهنمایی و رانندگی
    • معماری و دکوراسیون داخلی
      فروشگاه پوشش آنلاین

      انواع کارتن پلاست

      کارتن پلاست در انواع گوناگونی تولید می شود. هر یک از انواع کارتن پلاست در جایگاه های مختص خود مورد استفاده قرار می گیرد. از رایج ترین انواع کارتن پلاست می توان به موارد زیر اشاره کرد:
       کارتن پلاست های عمودی
      کارتن پلاست های عمودی از نظر اندازه در قطر های 2 تا 25 میلی متری تولید و در بازار عرضه می شوند. تولید کارتن پلاست های عمودی مستلزم بهره گیری از فرآیند های خاص است. پس از تولید، ورق های کارتن پلاست های عمودی را برش می دهند.

      مزایای استفاده از کارتن پلاست

      برش پس از تولید است که باعث می شود کارتن پلاست های عمودی از سایر کارتن پلاست ها متمایز باشد.کارتن پلاست ها عموما از دو جنس پلی پروپیلن یا پلی اتیلن تولید می شود. مقاومت این مواد در برابر حرارت بسیار مناسب است.

      کارتن پلاست های ساده

      نام دیگر کارتن پلاست های ساده، کارتن پلاست های ورقه ای است. کارتن پلاست های ساده را می توان به شکل لوله ای نیز مورد استفاده قرار داد. این نوع از کارتن پلاست از جنس پلی اتیلن ساخته می شود.

      در کارتن پلاست های ساده، دو لایه ی پلاستیکی، یک لایه را پوشش می دهند. به این ترتیب یک ورق دوجداره تولید می شود.

      کارتن پلاست های کندویی

      این نوع از کارتن پلاست ها را حبابی نیز می نامند. کارتن پلاست های کندویی را می توان از جنس پلی پروپیلن نیز تولید کرد. مقاومت کارتن پلاست های کندویی در برابر حرارت، برودت و مواد شیمیایی بسیار بالا است.
      استفاده از پلی پروپیلن در فرآیند تولید کارتن پلاست های کندویی باعث ضد خش شدن آن ها می شود.

      فروشگاه پوشش آنلاین

      راهنمای سفارش و تهیه

      پیش از تهیه ی این محصول، بهتر است موارد ذکر شده در مقاله را مورد بررسی قرار دهید. بهتر است تناسب محصول مورد نظر خود را با کسب و کار یا صنعت مورد نظر خود بررسی نمایید. این به شما کمک خواهد کرد تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.
      به منظور تهیه ی این محصول بهتر است با کارشناسان مجرب پوشش آنلاین در این حوزه مشورت کنید. این کار را می توانید با مراجعه ی حضوری به مراکز مربوطه یا تماس تلفنی انجام دهید.

      در پایگاه های اینترنتی و یا به صورت حضوری می توانید نمونه های از پیش تولید شده ی این محصول را مشاهده کنید و سپس نسبت به انتخاب و تهیه ی این محصول اقدام نمایید.

      خیلی ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

      امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشه و توانسته باشید اطلاعات خوبی در مورد کارتن پلاست و مزایای استفاده از آن در صنایع مختلف کسب کرده باشید.

      Rate this post

      4 نظرات

      • اصغر کبیری

        ژانویه 16, 2023 - 4:48 ب.ظ

        سلام واقعا مطلب بسیار خوب و مفیدی بود چرا که معرفی مزایای استفاده از کارتن پلاست در صنایع مختلف به من کمک بسیار زیادی کرد و اطلاعات خوبی در این زمینه به من اضافه کرد.سپاس از سایت خوب شما

        • admin

          ژانویه 16, 2023 - 4:49 ب.ظ

          سلام و وقت بخیر
          ممنون از لطف و محبت شما خوشحالیم که محتوا معرفی مزایای استفاده از کارتن پلاست در صنایع مختلف برای شما مفید بود.

      • جواد

        آگوست 1, 2023 - 1:10 ب.ظ

        معرفی مزایای استفاده از کارتن پلاست در صنایع مختلف بسیار محتوای خوب و کاربردی بود ممنونم از فروشگاه پوشش آنلاین

      • محمدرضا جعفری

        آگوست 1, 2023 - 1:12 ب.ظ

        خدمات کارتن پلاست در کنار دیگر خدمات پوشش آنلاین بسیار متنوع و کامل بود. خسته نباشید به تیم خوب پوشش آنلاین بابت مشاوره های بسیار خوب قبل خریدشون و خدمات متنوع و با کیفیتشون

      پیام بگذارید

      X
      Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
      Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.